Μαθαίνοντας ιστορία με τη βοήθεια της τεχνολογίας

Όλοι γνωρίζουμε ότι το μάθημα ιστορίας δεν ήταν πάντα το αγαπημένο των μαθητών. Με μακροχρόνιες διαλέξεις και κουραστικά κεφάλαια στα βιβλία, που αφορούν σε άτομα και γεγονότα που μπορεί να είναι δύσκολο για τα παιδιά να τα θυμηθούν. Όλα αυτά αναγκάζουν πολλούς μαθητές να αναρωτηθούν: "Γιατί μαθαίνω ακόμη αυτά τα πράγματα;" Παρόλο που οι εκπαιδευτικοί συχνά εργάζονται σκληρά για να κάνουν τα μαθήματά τους ενδιαφέροντα, το έργο της σύλληψης και διατήρησης του ενδιαφέροντος των μαθητών μπορεί σίγουρα να είναι πολύ δύσκολο, ακόμη και για τους πιο έμπειρους εκπαιδευτικούς. 
 Παρόλα αυτά, στην πραγματικότητα είναι πολύ εύκολο να ζωντανέψουν το μάθημα της ιστορίας. Ένας καλός τρόπος είναι μέσω της χρήσης της τεχνολογίας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει κάτι τέτοιο και οι μαθητές όχι μόνο θα είναι το επίκεντρο της τάξης, αλλά θα αναλαμβάνουν και την ευθύνη για τη δική τους ενεργή μάθηση. Παρακάτω είναι μερικοί τρόποι με τους οποίος μπορεί να γίνει αυτό:

💭 Δημιουργήστε ψηφιακά ιστορικά χρονοδιαγράμματα.
Οι μαθητές καλούνται συνήθως να μελετούν γεγονότα και ημερομηνίες που καλύπτουν διάφορες περιόδους της ιστορίας. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν διαδικτυακούς πόρους για να δημιουργήσουν διαδραστικά χρονοδιαγράμματα που καλύπτουν υλικό που χρειάζονται ή / και θέλουν να μάθουν. Τα διαδραστικά χρονοδιαγράμματα επιτρέπουν στους μαθητές να δημιουργούν γραφικές αναπαραστάσεις συμβάντων, εισάγοντας τις πληροφορίες που είναι πιο σημαντικές για αυτούς, κάνοντας το μάθημα της ιστορίας πιο εύκολο και κατανοητό.

💭 Δημιουργήστε άρθρα εφημερίδων για ιστορικά γεγονότα ή σημαντικά πρόσωπα. 
Οι μαθητές μπορούν να γίνουν πολύ δημιουργικοί όταν γράφουν ένα άρθρο. Ίσως θα ήθελαν να προσποιηθούν ότι παίρνουν συνέντευξη από ένα διάσημο (ή όχι τόσο διάσημο) ιστορικό πρόσωπο για να πάρουν μια ιδέα για το πώς ήταν η ζωή εκείνη την εποχή. Δωρεάν διαδικτυακά εργαλεία, όπως προγράμματα δημιουργίας άρθρων και πρότυπα εφημερίδων, κάνουν αυτό το είδος δραστηριότητας διασκεδαστικό για τους μαθητές και συμβάλλουν στο να αφομοιώσουν καλύτερα όσα μαθαίνουν.

💭 Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να γνωρίσετε άτομα από το παρελθόν. 
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλείνουν ολόκληρο τον κόσμο  και η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών γνωρίζουν πολλά για ιστότοπους όπως το Facebook, το Twitter και το Instagram. Ένας τρόπος για να "εκμεταλλευτεί" ένας καθηγητής αυτή την εξοικείωση, είναι να χρησιμοποιήσει εκπαιδευτικά πλαστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να δώσει στους μαθητές ένα δημιουργικό τρόπο για να γνωρίσει τους ανθρώπους για τους οποίους μαθαίνουν στα μαθήματα ιστορίας τους. Μπορούν να απαριθμήσουν τις βιογραφικές πληροφορίες του ατόμου, να επισημάνουν με "μου αρέσει" και "δεν μου αρέσει", τα επιτεύγματα των ηρώων της ιστορίας. Πώς θα μπορούσε να μοιάζει η σελίδα του Ιωάννη Καποδίστρια ή του Χαρίλαου Τρικούπη; 

💭Φέρτε την ψηφιακή αφήγηση στην τάξη. 
Η ψηφιακή αφήγηση χρησιμοποιεί τη χρήση διαφόρων προγραμμάτων λογισμικού για να επιτρέπει στους μαθητές να δημιουργούν ιστορικά ντοκιμαντέρ. Η κινηματογραφική παραγωγή ζωντανεύει καθώς οι μαθητές κάνουν έρευνα, συλλέγουν κείμενα, αφηγήσεις, εικόνες, βίντεο και ηχητικά κομμάτια, για να εξιστορήσουν τα κομμάτια από την ιστορία που είναι σημαντικά γι' αυτούς. Μπορούν να μοιραστούν τα ντοκιμαντέρ τους με άλλους μέσω οθονών υπολογιστή ή τηλεόρασης. Δεν είναι πλέον οι μαθητές παθητικοί παραλήπτες πληροφοριών. Αντ 'αυτού, συμμετέχουν ενεργά στη δική τους μάθηση. Είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις δεξιότητές τους να χρησιμοποιήσουν την κριτική τους σκέψη και να επιλύσουν προβλήματα, χρησιμοποιώντας τη δημιουργικότητά τους.

👉 ΠηγήΤο μάθημα της ιστορίας με τη βοήθεια τεχνολογικών εργαλείων



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις